top of page
Hogupplost_logga.png

Köpvillkor

Beställning

Vid en beställning i vår webshop skickas en orderbekräftelse automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Vänligen kolla skräpposten om den inte kommit fram. Din beställning är bekräftad när du får en orderbekräftelse via e-post från I am Vintage.

Orderbekräftelsen skickas automatiskt, vilket kan innebära att eventuella fel i lagersaldo, leveranstid eller andra detaljer kan förekomma. Vi förbehåller oss rätten att korrigera sådana avvikelser i efterhand.

Vi vill att din köpupplevelse hos I am Vintage ska vara så smidig och positiv som möjligt – från beställning till leverans. Våra produkter packas noggrant för att säkerställa att de kommer fram i gott skick, men för att minska miljöpåverkan återanvänder vi emballage i största möjliga utsträckning.

Frakt & leverans

Den normala leveranstiden 5–7 arbetsdagar. Under vissa perioder, kan leveranstiden vara något längre, upp till 10 arbetsdagar. De angivna leveranstiderna är ungefärliga, och vi reserverar oss för eventuella förseningar som kan uppstå hos våra leverantörer eller transportbolag.

Vid förseningar som går utöver angiven leveranstid har du som kund rätt att häva köpet. Däremot utgår ingen ersättning vid eventuella leveransförseningar.

Vi erbjuder frakt på alla våra möbler. För leverans i västra Skåne är fraktkostnaden 500 kr. Bor du längre bort? Hör av dig till oss på info@iamvintage.se så tittar vi på ett annat fraktalternativ.

Du kan alltid välja kostnadsfri avhämtning i Landskrona.

Om du har frågor om din beställning eller leverans, kontakta oss gärna på info@iamvintage.se!

Ångerrätt & Returer

Vi säljer vintage och unika second hand-produkter, vilket innebär att ålderstecken, patina och visst slitage förekommer. Vi strävar efter att beskriva eventuella skavanker så noggrant som möjligt, men eftersom det är handplockade second hand-föremål förbehåller vi oss rätten att något kan ha missats.

Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Vid returer ansvarar du som kund för fraktkostnaden samt att varan kommer fram till oss i samma skick som du mottog den. Vi rekommenderar att emballera varan väl och skicka den med spårbar frakt, då I am Vintage vid eventuell transportskada kan begära ersättning från fraktbolaget. Returer sker annars på egen risk. Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara, detta måste göras senast 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Därefter returnerar du varorna tillsammans med följesedeln eller en kopia av den. Du som kund står för returfrakten. Följ instruktionerna på retursedeln. När vi mottagit din retur reglerar vi din betalning via Klarna. Observera att vi inte återbetalar fraktavgiften.

Önskar du göra en retur, maila oss på info@iamvintage.se och skicka sedan varan till nedan adress:

Returer skickas till:

I am Vintage Landskrona AB

Strandvägen 287 A

26161 Landskrona

Reklamation

Vi säljer vintage och unika second hand-produkter, vilket innebär att ålderstecken, patina och visst slitage kan förekomma. Detta är en naturlig del av produkternas charm och omfattas inte av reklamationsrätten.

 

Vi strävar efter att beskriva eventuella skavanker så noggrant som möjligt, men eftersom det är handplockade second hand-föremål förbehåller vi oss rätten att något kan ha missats.


Om din vara däremot är trasig, felexpedierad eller har ett fel som inte är en del av dess naturliga slitage, vänligen kontakta oss omgående på info@iamvintage.se. En reklamation ska ske inom skälig tid efter att felet upptäckts, och måste godkännas av I am Vintage innan du skickar tillbaka. Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt, men den gäller inte för skador som är en del av produktens naturliga karaktär och som framgår av produktbeskrivningen.


I ditt mail, ange:


Ordernummer


Beskrivning av felet


Bilder på varan samt emballaget


Observera att du inte får slänga emballaget eller den skadade varan innan vi har hanterat reklamationen, eftersom fraktbolaget kan kräva detta vid en transportskada.


Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och skickar en ersättningsvara om det finns en likvärdig produkt tillgänglig. Om ingen ersättningsvara finns, erbjuds återbetalning. Packa varan väl och använd retursedeln från oss för att skicka tillbaka den via närmsta ombud. Vi rekommenderar att du använder vår returfraktsedel för att försändelsen ska kunna spåras. Varor som skickas mot postförskott eller efterkrav löses ej ut.

Reklamationer skickas till:

I am Vintage Landskrona AB

Strandvägen 287 A

26161 Landskrona

Företagsinformation

I am Vintage Landskrona AB

Strandvägen 287 A

26161 Landskrona

Org. nr: 559515-3452

info@iamvintage.se

bottom of page